Välkommen som medlem i Moderaterna Kungsbackakretsen. Som medlem är du välkommen till våra aktiviteter och möten. Att bli medlem kostar 100 kr.

Bli medlem direkt genom att klicka här.

Vad händer nu när jag blivit medlem?
Du kommer att få ett litet välkomstpaket hem i brevlådan om ett par veckor. Någon från din lokalförening kommer också kontakta dig för att hälsa dig välkommen och berätta lite mer om vad som händer inom Moderaterna i Kungsbacka, bjuda in dig till möten och aktiviteter. Ett par gånger per år får du också hem information i brevlådan som gäller saker som berör politiken i hela Sverige. Om du vill får du gärna ta kontakt med oss direkt så blir du fortare inbjuden till aktiviteter och möten. Ta då kontakt med din lokala förening.

Hur ser organisationen för Moderaterna i Kungsbacka ut?
Moderaterna i Kungsbacka består av 4 olika lokala föreningar som alla är samlade under en krets. Du som är medlem i någon av de lokala föreningarna är automatiskt ansluten även till kretsen som också anordnar aktiviteter och möten övergripande för hela kommunen. Förutom föreningarna och kretsen har vi också flera olika nätverk som också kan välja att tillhöra, i Kungsbacka är nätverken Miljömoderaterna, Moderatkvinnorna, Seniorerna och Öppna Moderater mest aktiva.

Vilken lokalförening tillhör jag?
Vilken förening du tillhör beror på vart i kommunen du bor. Klicka här för att få hjälp med att ta reda på vilken förening du tillhör.

Jag vill engagera mig mer – hur går det till?
Vi har massor med roliga aktiviteter förutom våra träffar och möten som du kan delta vid. Förutom att arbeta med direkta frågor är en viktig del av vårt förtroendeuppdrag att lyssna till kommuninvånarna hur de tycker att allt fungerar och om de har några önskemål. Vi försöker därför vara ute så mycket som möjligt på olika aktiviteter som att finnas på torget under marknaden, finnas ute i bostadsområden och bland föreningar, besöka företag och mycket mer. Kontakta någon av våra medlemsansvariga för mer information.

Hur kan jag följa vad som händer inom Moderaterna Kungsbacka?
Förutom att vi publicerar information här på hemsidan kan du följa oss på Facebook – där hittar du intressant information och där lägger vi också ut bilder från våra roliga aktiviteter.

Varmt välkommen som medlem hos oss!