Jag bor i en villa i Onsala med man och numera utflugna barn.

Jag stormtrivs att bo i Kungsbacka kommun. Som jag ser det är det en mycket välfungerade kommun. Kvittot på detta är, att många invånare och företag från andra kommunen är intresserade av att flytta in till vår kommun.

För att Kungsbacka kommun ska fortsätta att vara en välmående och blomstrande kommun, vill jag verka för att den växer i lagom takt, så att vi kan bibehålla den goda kvaliteten och service vi idag har.

Det är viktigt att vi kan bygga skolor i den takt som behovet ökar, och att vi fortsätter att hålla en bra service i vård och omsorg, äldrevården, fritidsanläggningar och se till att infrastrukturen hinner ”svälja” befolkningsökningen.

Idag arbetar jag som integrationshandläggare. Kungsbacka Kommun har en låg arbetslöshet och vi har idag svårt att möta arbetsgivares efterfrågan på arbetskraft. Vi behöver arbetskrafstinvandringen och det är av största vikt att vi hjälper dessa till jobb och utbildning inom en så kort tid som möjligt.

Kungsbacka har idag ”växtvärk” vilket bl.a. innebär att vi har bostadsbrist. Jag vill verka för att vi själva får bestämma hur många nyanlända Kungsbacka Kommun kan ta emot, så att vi kan ge dessa de bästa möjligheterna till en bra integration i Kungsbacka kommun. För vi behöver våra nyanlända och då är det viktigt att hålla en hög kvalitet även inom mottagandet av nyanlända.

Charlotte Wallenstein

Inför valet den 9 september 2018 presenterar vi våra kandidater.
Är du nyfiken på vilka fler som ställer upp i valet för Moderaterna – klicka här för att läsa mer.