Mitt namn är Filip Berndtsson och jag är 22 år gammal och studerar offentlig förvaltning vid Förvaltningshögskolan i Göteborg.

Min politiska viljeinriktning vilar på att få saker gjort och mitt mål är att Kungsbacka ska bli Sveriges bästa kommun att leva i.

För att detta skall vara möjligt är det viktigt att Kungsbacka kan erbjuda kultur- och fritidsaktiviteter för alla i kommunen, att vi har ett rikt och brett föreningsliv inom både fritid och kultur och även att vi ser till att korta ner köerna till kulturskolan. Jag har själv tagit gitarrlektioner vid kulturskolan och vet hur mycket det kan betyda att få lära sig ett instrument.

Men för att göra Kungsbacka ännu bättre att leva i krävs det också att vi ser till att ta ett fast tag om gatorna och stärker tryggheten genom att förbjuda tiggeriet. Vi måste även börja se oss om efter åtgärder som kan stoppa de inbrott som tyvärr sker i allt större grad.

– Filip Berndtsson (M)

Inför valet den 9 september 2018 presenterar vi våra kandidater.
Är du nyfiken på vilka fler som ställer upp i valet för Moderaterna – klicka här för att läsa mer.