Jag heter Marianne Pleijel och bor i Onsala med min man och katt. Vi har tre vuxna barn och en spännande nyhet är att vår äldsta dotter fått en dotter i juni så nu är jag också mormor.

Nästa mandatperiod är min fjärde och jag gör allt detta arbeta för att jag vill att människor i Kungsbacka ska få god utbildning, vård och omsorg.

Som Moderat värnar vi om din rätt att välja skolan, utbildning inom vuxenutbildning och mycket annat. Du har rätt att komma så långt som möjligt i våra skolor, du ska få den hjälp och motivation som är bra för dig.

Vi har just nu i Kungsbacka många utmaningar. En av dessa är att hitta boende till alla nyanlända med permanent uppehållstillstånd som skickas till Kungsbacka. Vi bygger fler bostäder än vi någonsin gjort men det räcker inte varken till dig som är nyanländ eller till de ungdomar och vuxna som behöver bostad. Moderaterna vill bygga i den takt så att all annan samhällsservice hänger med.

Jag som Moderat tycker också att nyanlända ska få utbildning i svenska språket och i samhällsorientering. Det är viktigt att alla tar sitt ansvar. Vi ska ge bra utbildning och god service och du som nyanländ ska göra så gott du kan för att komma ut i arbete.

Alla vi som bor i Kungsbacka har möjligheter, rättigheter och skyldigheter.
Det är nämligen lika för alla!

– Marianne Pleijel (M)

Inför valet den 9 september 2018 presenterar vi våra kandidater.
Är du nyfiken på vilka fler som ställer upp i valet för Moderaterna – klicka här för att läsa mer.