Vår målsättning är att den som kommer som ny till Sverige och till Kungsbacka så snabbt som möjligt ska bli självförsörjande. Arbetslinjen är viktig för att snabbt komma in i samhället och för att få känna sig delaktig.

Därför vill vi satsa extra på språkundervisning och samhällsorientering.

Vi måste vara tydliga med våra grundläggande värderingar som öppenhet, alla människors lika värde och jämlikhet samt vilka lagar och normer vi lever efter.
Detta gäller alla som flyttar till Kungsbacka, oavsett vem man är eller varifrån man kommer.

Bosättningslagen bör avskaffas. Det är många som söker bostad i Kungsbacka och det är svårt för kommunen att hitta bostäder utan att andra som också köar för en bostad hamnar i en än längre bostadskö. Med bosättningslagen har det kommunala självstyret satts ur spel och Migrationsverket skickar nyanlända i den takt de själva väljer för att uppnå den Socialdemokratiska regeringens beslut.

Svensk migrationspolitik ska harmonieras till EU. Vi vill uppvärdera det svenska medborgarskapet och ställa krav på den som vill bli medborgare.

Vi vill:

• Vi ska ge nyanlända extra språkundervisning och samhällsorientering
  • Vi ska vara tydliga med våra värderingar och vilka lagar och normer som gäller i Sverige
  • Vi är tydliga med att alla måste bidra utefter sin förmåga, oavsett vem man är eller varifrån man kommer
  • Vi vill byta ut S-regeringen och avskaffa bosättningslagen
  • Mottagandet ska ske så bra som möjligt och målet är att den som flyttar hit snarast ska bli självförsörjande.