Kungsbackabor bosatta utomlands är alltid välkomna hem

För dig som har bott utomlands ska Sverige vara ett attraktivt land att flytta hem till.

För dig som är Kungsbacka-bo bosatt utomlands men fortfarande vill engagera dig i Moderaterna finns Moderaterna i utlandet.

Moderaterna har aktiva föreningar och nätverk på flera platser i världen, och vi har en tydlig ambition att växa med förstärkt internationell närvaro. Vill du engagera dig, eller starta ett nytt ”Moderater i utlandet” där du bor, är du varmt välkommen att kontakta oss. Hör av dig till utlandet@moderaterna.se.

Du som har rösträtt i det svenska valet 11 september och vill att vi sänder över våra lokala valsedlar för Kungsbacka valkrets är varmt välkommen att kontakta oss så skickar vi över dessa.

Brevröstningsmaterialet kan beställas kostnadsfritt på Valmyndighetens hemsida.

Hur det går till att rösta i utlandet på ambassader och konsulat hittar du information om här.

• Senast den 23 juli skickas utlandsröstkortet med brevröstningsmaterial ut till de utlandssvenskar som finns i röstlängden.
  • Den 28 juli är första dagen den som befinner sig utomlands kan göra i ordning och skicka iväg sin brevröst från utlandet.
  • Den 12 augusti behöver Skatteverket ha fått in anmälan från utlandssvenskar som vill anmäla sig till röstlängden. Svenska medborgare som har utvandrat behöver anmäla sig till röstlängden vart tionde år för att finnas kvar i den.
  • Den 18 augusti öppnar förtidsröstningen på svenska konsulat och ambassader i utlandet. Röstmottagningen startar vid olika tidpunkter och pågår under olika lång tid.