Företagande

Det ska vara lätt och roligt att driva företag i Kungsbacka

Vår politik

Det är företagarna som lägger grunden för vår gemensamma välfärd, det är företagarna som skapar arbetstillfällen, genererar skatteintäkter. Det är alltså företagarna som driver Sverige framåt och vi Moderater driver på för att det ska vara mer lönsamt att vara företagare i vårt land och i vår kommun.

Det ska vara lätt och enkelt att starta och driva företag i Kungsbacka. Alla entreprenörer ska få ett gott bemötande och snabb service av kommunens medarbetare när man behöver kommunens hjälp.

Vi vill arbeta för att minska regelkrånglet, det ska vara lätt att driva företag i Kungsbacka och där kommunen har som jobb att utföra tillsyn ska fakturan komma först när man utfört jobbet, inte innan. Vi vill också att det införs fler digitala tjänster för att snabba upp handläggningstiderna, samt att du som företagare på så sätt kan ha kontakt med kommunen när du hinner med och när det passar dig och din verksamhet.